13.10.24

Syksyn sävyjä

Olen onnellinen! Sain nimittäin vihdoin hankittua "uuden" kameran, käytettynä toki mutta aiempaa paremman. Minua palveli lähes 10 vuoden ajan uskollisesti Nikon D3000, joka valitettavasti rikkoutui vajaa vuosi sitten eikä sen jälkeen ole toiminut lainkaan. 
 


Ajattelin jo aiemmin ostaa itselleni valmistujaislahjaksi uuden kameran lahjarahoillani, mutta viimeistään järkkärin hajoaminen varmisti tarpeen. No, aikaa on vierähtänyt valmistumisesta yli kaksi vuotta ja valmistujaisistanikin liki sama aika, joten turhaa kiirettä en asian kanssa pitänyt. 
 
Satuin eräänä päivänä tori.fin tarjontaa selaamaan, ja sieltäpä löytyikin yllättäen minulle sopiva kamera. Ostajien arviot kertoivat, että tämä on minulle hyvä: ei liian hieno ja kallis vaan järjestelmäkameraksi sopivan näppärä. Sitten edellisen kamerahankintani kameroiden ominaisuudet ovat kehittyneet hurjasti. Esimerkiksi bluetooth-yhteydestä oli edellisessä kamerassani turha haaveilla, mutta ai että nautin, kun nyt saa näppärästi ladattua otetut kuvat suoraan puhelimelle.
 


En ajatellut olevani näin merkkiuskollinen, mutta näinpä vaan Nikon-linjalla jatketaan. Harkitsin kyllä Canoniakin, mutta koska tämä kamera suorastaan käveli minua kohti ja vieläpä maltillisella hinnalla, en voinut vastustaa. Ehkäpä seuraava kamera on sitten jotain muuta, mutta nyt olen onnellinen tästä.
 
Tervetuloa siis remmiin, Nikon D3400! Olin lähes unohtanut, miten mukavaa on kuvata ihan oikealla kameralla, ei pelkästään puhelimella. Kuvausinnostus on jälleen nostanut päätään, ja monia hetkiä olen jo viettänyt milloin minkäkin kuvauskohteen äärellä. Toivottavasti saan jatkossa aikaan laadukkaampia kuvia myös tänne blogin puolelle. Ainakin tämän postauksen kuviin olen jokseenkin tyytyväisempi kuin viime kuukausien puhelinräpsyihin, joihin on ollut tyytyminen. Harjoittelu jatkukoon!
 


 

Pirteää uutta viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti